“וללכת זה נותן לי כוח…”

“וללכת זה נותן לי כוח…”
מאת: אורטל וילק

לכבוד יום ההליכה העולמי שמתקיים היום, י”ב בחשוון, 30.10.2020, החלטנו לכתוב על הדבר הכל-כך בסיסי שאנחנו עושים יום-יום באופן אוטומטי: הליכה.
המציאות החדשה שכולנו חיים בה, הפכה את אורח החיים של רובנו להרבה פחות פעיל. רבים עובדים ולומדים מהבית, אנחנו נוסעים פחות בתחבורה הציבורית, מסגרות ספורט וחוגים נסגרו ואנחנו מסתובבים פחות ברגל. בסקר שנערך בישראל במהלך הסגר בעקבות מגפת הקורונה נמצא כי 60% מן המשיבים דיווחו על ירידה במשך ובתדירות של הפעילות הגופנית שלהם. רמות נמוכות של פעילות יכולות להשפיע לרעה על שורה של היבטים הנוגעים לבריאות הגופנית – וגם הנפשית. לכן, דווקא בתקופה זו, חשוב יותר מאי פעם למצוא הזדמנויות להיות פעילים ובתנועה.

אז מה כל כך מיוחד בהליכה?
ההליכה עוזרת בהפגת לחצים, שיפור מצב הרוח ויכולת הריכוז.
שיפור תפקוד מערכות הלב וכלי הדם.
חיזוק השרירים ושמירה על בריאות העצם.
שיפור ביטחון בהליכה וצמצום הסיכון לנפילות.
ההליכה מסייעת לשיפור הביטחון הדימוי העצמי, להפחתת דיכאון וחרדה.

כל דקה נחשבת!
לא חייבים למצוא שעה שלמה לטובת פעילות גופנית, לא חייבים לקנות נעליים יקרות או להשקיע בציוד מיוחד. כל מה שצריך הוא לאתר ולנצל הזדמנויות לפעילות גופנית שיש לכל אחת ואחד מאתנו כחלק משגרת היום-יום:
הולכים לצרכניה ברגל ולא ברכב.
יצאתם לקניות בסופר? נוסעים לעבודה? תחנו את הרכב קצת יותר רחוק.
בוחרים במדרגות במקום במעלית.
מוציאים את פגישת העבודה מהמשרד לסיבוב הליכה.
ניקיון הבית – הזדמנות נהדרת להיות בתנועה ופעילות.
גם טיול עם הכלב נחשב.
מצאו פרטנר שיצא אתכם באופן קבוע להליכה, או לחילופין הפכו את ההליכה לפעילות משפחתית משותפת.

התחבר אל האתר
דילוג לתוכן